در صورت به وجود آمدن مشکلی در گیربکس ماشین، میتوان مشکلات متعدد زیادی را گمان کرد. رسیدگی به گیربکس ماشین های خارجی یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از خرابی آن ها میباشد. اگر شما از دارندگان ماشین های تویوتا، لکسوس و یا هر برند خارجی دیگر هستید، این مقاله مناسب شماست. در این مقاله برای شما، عواملی که باعث میشود گیربکس خودروی شما دچار مشکل شود را ذکر کرده ایم و در نهایت بهترین مجموعه، که بهترین خدمات را برای تعمیر گیربکس ماشین های خارجی ارائه میدهد را به شما پیشنهاد میکنیم. تا انهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا

یکی از اصلی ترین اجزای هر خودرو، گیربکس آن میباشد که وظیفه انتقال نیروی گشتاور از موتور به چرخ ها را به عهده دارد. در گیربکس های دستی راننده باید با توجه به شرایط جاده و سرعت خود، با قرار دادن دسته دنده به موتور کمک کند تا میزان مناسب تری از انرژی تولید شود. اما در خودرو هایی که دارای گیربکس اتوماتیک هستند، راننده با قرار دادن دنده در حالت رانندگی، شروع به حرکت میکند؛ وظیفه گیربکس اتوماتیک، انتخاب گشتاور مناسب با توجه به شرایط میباشد.

امروزه اکثر شرکت های ماشین سازی خارجی مانند تویوتا و لکسوس و گاهاً شرکت های ماشین سازی داخلی، از گیربکس های تمام اتوماتیک در ساخت و تولید خودروی خود استفاده میکنند. هر روز با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت در طراحی قطعات داخلی خودرو، این گیربکس ها پیشرفته تر و پیچیده تر میشوند. در واقع میتوان گفت که تعمیر این گیربکس ها برای افرادی که تخصصی در شناخت گیربکس های اتوماتیک ندارند، کاری غیر ممکن به حساب می‌آید.

قطعات به کار رفته در این گیربکس ها، کاملا مدرن و جدید هستند؛ از همین رو افرادی که صاحب ماشین های خارجی با دنده اتوماتیک هستند، اغلبا در پیدا کردن تعمیر کار مناسب با مشکلی بزرگ رو به رو هستند. برخی مواقع در هنگام تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین ها از جمله گیربکس اتوماتیک هیوندا و گیربکس اتوماتیک کیا ،  قطعات مورد نیاز برای تعمیر به سختی پیدا میشوند که تعمیرگاه ماشین و گیربکس رهنما این مشکل را به کلی از بین برده است.

قطعات به کار رفته در گیربکس اتوماتیک تویوتا و گیربکس اتوماتیک لکسوس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و میتوانید با خیال راحت تعمیر گیربکس ماشین خود را به مجموعه تعمیرگاهی رهنما بسپارید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس

شرکت تولید کننده قطعات داخلی خودروی تویوتا، وظیفه درست کردن و خدمات رساتی به شرکت لکسوس را هم به عهده دارد. از همین رو میتوان اکثر گیربکس های اتوماتیکی که در ماشین ها تویوتا به کار رفته است را در اتومبیل های لکسوس نیز مشاهده کرد. این امر باعث میشود تا بتوان تجربه و مهارت کسب شده از تعمیر گیربکس های اتوماتیک تویوتا را، برای تعمیر گیربکس اتوماتیک لکسوس نیز به کار برد. بیشتر قطعات بزرگ و کوچک داخل گیربکس های تویوتا و لکسوس نیز از یک مدل و یک طراحی میباشند. میتوان به این قضیه پی برد که شرکت سازنده گیربکس اتوماتیک تویوتا و لکسوس، در بیشتر مواقع از قطعات داخلی یکسانی استفاده میکنند.

عوامل خرابی گیربکس اتوماتیک تویوتا

بیشتر افراد به دلیل سهولت در استفاده از خودرو و ایجاد حس راحت تر در هنگام رانندگی، گیربکس اتوماتیک را به گیربکس های دستی ترجیه میدهند. این در حالی است که گیربکس های اتوماتیک بسیار حساس هستند و در صورت رعایت نکردن نکات لازم در نگهداری آنها، امکان دارد گیربکس خودروی شما نیاز به تعمیر پیدا کند.
مهم ترین عامل در خرابی گیربکس های اتوماتیک، تغییر دنده در حالت های ناگهانی و شرایط نامناسب جاده ای میباشد. شما میتوانید با رعایت کردن موارد زیر از خرابی گیربکس اتوماتیک ماشین خود جلوگیری کنید.

  • از خودرو برای کشیدن وسایل سنگین استفاده نکنید. (بکسل کردن ماشین دیگران)
  • در ترافیک بهتر است دنده را روی حالت دستی قرار دهید تا میزان زیادی فشار را از روی گیربکس کم کنید.
  • از رینگ و لاستیک استاندارد استفاده کنید. استفاده از رینگ و لاستیک غیر استاندارد باعث کاستی در انتقال نیرو از گیربکس به چرخ ها میشود؛ در نتیجه گیربکس فشار سنگینی را به دوش میکشد.
  • از حرکت با دنده خلاص در سر پایینی ها خودداری کنید.
  • اگر قصد قرار دادن خودرو در حالت دنده داستی را دارید، حتما از ترمز استفاده کنید.
  • روغن گیربکس را مدام چک کنید.

در بالاتر ذکر شد، داشتن یک خودرو با گیربکس اتوماتیک میتواند رانندگی راحت تر و لذت بخش تری را برای شما فراهم سازد. شما میتوانید با نصب گیربکس اتوماتیک در خودروی خود، تجربه ای جدید و لذت بخش را خودروی خود حس کنید و از رانندگی با گیربکس اتوماتیک نهایت لذت را ببرید.

علایم خرابی گیربکس لکسوس

مهم ترین عاملی که در جلوگیری از خرابی گیربکس اتوماتیک نقش دارد، تعویض به موقع و اصولی روغن گیربکس میباشد. در ادامه چند علامت که به شما خبر میدهند، گیربکس شما دچار مشکل شده است را برای شما ذکر کرده ایم تا بتوانید هرچه زودتر از وارد شدن صدمه ای جدی به گیربکس خود، جلوگیری کنید.

صداهای عجیب: اگر در هنگام ایست کامل و یا در هنگام قرار دادن دنده بر روی حالت خلاص، صداهایی عجیب و غیر طبیعی به گوشتان رسید، حتما در اسرع وقت به یکی از تعمیرگاه های معتر مراجعه فرمایید.

چراغ چک: یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور، میتواند به این دلیل باشد که در سیستم انتقال قدرت مشکلی پیش آمده است.

بوی سوختگی: گرم شدن بیش از اندازه گیربکس و یا سوختن گیربکس میتواند بوی سوختگی زیادی در کابین ایجاد کند. بهتر است قبل از به مشام خوردن بوی سوختگی بیش از اندازه، روغن گیربکس به صورت دوره ای چک شود تا بتوان از خرابی های متعدد گیربکس جلوگیری کرد.

نشت روغن: نشت روغن معمولا به دلیل وجود ترک، شکستگی و یا شکافی ایجاد شده در گیربکس میباشد. نشت روغن گیربکس یکی از جدی ترین مشکلات است که اگر به آن توجه نشود میتواند خرابی های زیادی را به همراه خود داشته باشد.

مجموعه خدماتی و تعمیراتی رهنما، از خدماتی از جمله عیب یابی تخصصی با دیاگ بهره مند است و شما میتوانید با مراجعه حضوری به این مرکز، مشکلات گیربکس خود را شناسایی و رفع نمایید. همچنین میتوانید در صورت نیاز، به تخصصی ترین روش های ممکن به تعویض روغن گیربکس خودروی خود بپردازید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا و لکسوس

به طور کلی هیچ تعمیر کاری نمیتواند قبل از وارسی گیربکس شما هزینه ای دقیق اعلام کند و عوامل زیادی میتوانند در میزان هزینه برای تعمیر گیرکس اتوماتیک تویوتا نقش داشته باشند. در مرحله نخست، مهم ترین عامل که در تعیین میزان هزینه نقش دارد، محل تعمیرگاهی است که برای تعمیر گیربکس به آنجا مراجعه میکنید. در حالت معمولی، برای تعمیر خودروهای داخلی که از گیربکس های دستی و یا اتوماتیک استفاده میکنند، بیشتر از 80 درصد تعمیر کارها میتوانند محدوده قیمتی حدودی برای تعمیر گیربکس ماشین شما تعیین کنند.

ولی با توجه به اینکه تعمیر گیربکس ماشین تویوتا نیاز به تخصص و تجربه ای بالا دارد و هر تعمیرگاهی نمیتواند آنرا تعمیر کند، برخی از افراد سودجو هزینه های بسیار زیادی را برای تعمیر خودرو های خارجی دریافت میکنند. این در صورتی است که اگر به یک مجموعه تعمیراتی معتبر مراجعه کنید، ما به شما این اطمینان را میدهیم که میتوانید تا میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

همچنین شایان ذکر است که در بعضی از تعمیر ها، نیاز به تعویض قطعه ای نمیباشد و در همچین مواقعی شما میتوانید با میزان بسیار کمی، گیربکس خودروی خود را تعمیر کنید. اما در بعضی از مواقع، در صورت رخ دادن مشکلی جدی در گیربکس خودروی شما، نیاز به تعویض قطعاتی برای تعمیر هرچه بهتر میباشد. تعداد مراکز خدماتی که این قطعات را در انبار خود داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز خیلی سریع از آن استفاده کنند بسیار کم است و میتواند شما را با مشکلی جدی رو به رو سازد.

ما به شما مجموعه خدماتی و تعمیرگاهی رهنما را پیشنهاد میدهیم. این مجموعه تعمیراتی با استفاده از تعمیرکاران متخصص و حرفه ای میتواند خودروی شما را در کمترین زمان ممکن و هزینه ای قابل قبول تعمیر نمایید و قطعه تعمیر شده و یا مشکل حل شده را برای شما گارانتی کند.